tirsdag den 4. januar 2011

Så var jeg i Chicago!

Godt så, skal se om jeg kan få det hele med...
Vi kørte hjemmefra kl. 03.00 d. 3.1.2011, og ankommer til Billund kl. 04.00. Jeg var ikke klar over at man selv skulle checke in nu om stunder, så efter jeg kommer over i køen for anden gang, kommer der en dame og fotæller, at det fly jeg skulle med til Amsterdam kl. 06.00, er forsinket og ankommer først omkring kl. 11. dvs. at jeg ikke kunne nå flyet videre til Chicago.
Over i køen til KLMs billetkontor, som siger at de vil kalde på os, når de ved noget. Vi sætter os alle tre tålmodigt (også Hr. Nielsen) og venter, og venter og... Køen bliver længere og længere, og folk er begyndt at gå ind til skranken og få nye flybilletter, jeg stiller mig derefter i kø igen..
Efter en halv times intensiv kø-ståning biver det min tur, kl. er 6.20. "Ja, du skal så med til et fly kl. 07.00 til London, videre til Atlanta og derfra til Chicago - gå du over til Cimber, så hjælper de dig"
Over til Cimber, som sender mig tilbage til KLM, som sender mig retur til Cimber igen - her er der så en mand der får det dårligt og bevimser = ambulancefolk.
Cimber damen er sur, fordi alle er forvirret og mange fly er aflyst, flyttet, i stykker osv. så da jeg kommer og siger, undskyld, men mit fly går kl. 7, kigger hun igen på min billet og siger "Jamen du skal jo checke in", det havde jeg ligesom gjort en gang, bare med nogle andre billetter.
Nå, hun tager mig med over til skranken, foran alle mulige mænd i jakkesæt, som råber at de skal altså med det fly der går 6.40, de får at vide at flyet først flyver senere. Hun checker mig ind, kl. er 6.40. Jeg skynder mig over til mor og far, får sagt farvel alt for hurtigt, men var så forvirret og så op af trapperne og ud til flyet - jeg når det gudskelov.
Ankommer til Gatwick, London og går direkte over til flyet til Atlanta.
På den 9 timers lange flyetur fra London-Atlanta, ser jeg film, sover en smule og prøver at holde humøret oppe.
Ankommer til Atlanta og får ringet til både Maiken og de gamle, bare så de ved at jeg er i god behold. Her har jeg gudskelov lige lidt ventetid, så jeg når at trække vejret og købt mad osv.
Med flyet til Chicago, som tog 2 timer, og lander her ca. kl. 17.00 lokal tid, "kun" tre timer senere end beregnet.
Jeg var af den opfattelse at Kendall (hende der står for det her) skulle hente mig i lufthavnen, i stedet står 2 af de fyre, som jeg bor sammen med. Vi kører herud hvor jeg nu befinder mig, og jeg er mildest talt smadret!
De viser mig lejligheden og mit værelse og ja, det er større end jeg havde regnet med, men også en del mere orange!
Jeg får pakket lidt ud, og de spører om jeg vil med ind at ryge vandpibe.. Nu er det åbenbart sådan, at når denne her "supervicer", som også bor her, ikke er hjemme, bliver der holdt fest, hvor der drikkes igennem, det var så igår..
Jeg ville egentlig gerne ha' deltaget i både vandpibe rygning og ølspil, jeg var simpelthen bare så træt og havde brug for alene tid, efter en rejsetid der startede kl. 02.00 og nu havde varet i ca. 24 t., så jeg gik i seng kl. 19.30 lokal tid.

Vågnede kl. 5.00 imorges og kunne ikke sove mere - så nu har jeg indrettet mit værelse, været i bad, set mig lidt om i lejligheden og nær taget livet af en dem, som også bor her.
Han var lige kommet hjem fra nattevagt, og jeg gik ud i køkkenet og sagde "Godmorgen", han havde så hverken hørt eller set mig, så han sprang noget nær 3 meter op i luften, men han sagde pænt hej og så kunne vi grine af det.

Jeg lover at opdatere mht. lejlighed, arbejde, roommates osv. når jeg ved noget mere :)

Pas på jer selv så længe! <3

1 kommentar:

  1. Fåååååk en tur.... er du da SÅ færdig! Godt du kom sikkert frem (om end lidt forsinket) og godt at Hr. Nielsen ikke fik en mindre hjerneblødning over alle de l***e flyselskaber der sendte hans lille pige rundt på kryds og tværs! ;)

    SvarSlet