fredag den 4. februar 2011

Nabohjælp

I lørdags var det tilfældigvis nærmest den dag Manuel fyldte 21 år, hvilket jo selvfølgelig skulle fejres!
Problemet er bare, som nævnt tidligere, at det ikke er tilladt med alkohol her i huset, men så er det godt at man har naboer!
De andre har snakket lidt med dem førhen, og de bor en 5 unge mennesker derover og vi skulle være mere end velkommende til at holde festen derover, så det gjorde vi!
Der blev spillet beer pong til den helt store guldmedalje, samtidig med at der foregik et andet øl spil ude på terrassen, jeg fortæller lige reglerne ganske overordnet: Man går udenfor, tager blusen af (så man står i bar overkrop), tager en øldåse, stikker hul i bunden af den og så gælder det om at bunde hurtigst. Den der bunder først, vinder. Kan lige så godt indrømme det, efter to spil beer pong, brugte jeg lang tid udenfor, på bare at observere…
Klokken slog tolv og det blev officielt Manuels fødselsdag. Dette blev indikeret ved at der kom en gryde ind i billedet. Ja, i gryden var der en drik, som ingen rigtig vidste hvad indeholdt, men den blev sendt rundt blandt os alle (jeg var desværre på toilettet da dette skete, ahem..)
Efterfølgende var det som om, at festen tog en helt anden, men stadigvæk god, drejning og pludselig kommer Manuel ud fra toilettet og får snøvlet noget om, at han havde tabt sin iPhone ned i toilettet, vel at mærke imens det var i brug. Jeg bliver gudskelov aldrig så beruset, at jeg glemmer mine gode husmoder tricks, så jeg gik fluks over i køkkenet for at finde en pose og nogle ris (noget med at risene suger vandet tilstrækkeligt ud, hvis man er heldig).
Jeg kommer over i suppe køkkenet, og der er fyldt med røg. Jeg tænker ikke lige nærmere over det, da jeg ligesom var på en mission. Jeg finder mine ris på lageret og vender tilbage til køkkenet, nu undrende over hvorfor det egentlig ryger så frygteligt fra ovnen. Her er det så at to af drengene dukker stor grinende op med vores ”genbrugsspand”, den havde de så valgt at tisse i. De syntes også at jeg skulle prøve, og jeg gjorde forsøget, jeg havde bare lige været på toilettet…. Nå ja, det var den der ovn vi kom fra. De var jo i gang med at lave pizza, men noget af den var faldet ned i bunden af ovnen, deraf røgen… Så gik røgalarmen så i gang, hvilket udløste endnu et latteranfald fra os alle tre.
Vi kom tilbage til festen og tog så i byen, det blev ikke til mere end en time for mit vedkommende, så var jeg træt. Så jeg fulgtes hjem med Manuel og Stefan og vi sluttede af på Subway med en sandwich, inden jeg kom hjem i seng. Jeg stod op igen et par timer senere, så jeg kunne se håndbold, hvilket ikke var noget at råbe hurra for, dels fordi jeg stadigvæk var en anelse beruset, dels fordi de ikke vandt.
Torsdag var der så community meeting, hvor vores ”genbrugsspand” blev efterlyst. Klip til tre unge mennesker der sidder og koncentrere sig voldsomt for ikke at kigge på hinanden, af frygt for at bryde ud i grin.

Ja, dette var så endnu en sindsoprivende semikulturel fortælling her fra storbylivet –
det kan godt være, at jeg ikke har besøgt så mange museer endnu, men jeg har det sjovt! :)

Ps. Nye billeder: http://picasaweb.google.com/louiseogmaiken/ChicagoJanuar
og flere i mappen Februar :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar